بیایید موضوع را با یک مثال مملوس شروع کنیم. تصور کنید دوست شما برای آمدن به منزل شما، آدرس دقیق را نمیتواند پیدا کند و بعد از رسیدن به منزل شما، برای شما تعریف میکند که کوچه شما را نمیتوانستم پیدا کنم و از یک مغازهدار پرسیدم و ایشان من را راهنمایی نمودند. این داستان در نظر یک متخصص سئو همانند یک لینک خارجی خواهد بود. شاید بپرسید چطور؟ بسیار راحت و ساده است، مغازهدار به خانهی شما لینک خارجی داده است و دوست شما را به سمت منزلتان هدایت نموده است. در سئو نیز داستان به همین گونه است. زمانی که کاربرتان را توسط لینکهایی که در وبسایتتان ایجاد نمودهاید، به صفحهی دیگری از وبسایت خودتان هدایت مینمایید، لینک سازی داخلی در سئو انجام دادهاید. ولی اگر وبسایت دیگری کاربرانش را به صفحهی شما هدایت نماید و یا این که شما از وبسایتتان به یک صفحه از یک سایت دیگر لینک دهید، لینک خارجی ایجاد نمودهاید. در این مقاله از آساوردپرس قصد داریم تا شما را با انواع لینک خارجی در وردپرس و تاثیر آن بر سئو آشنا نماییم.
لینک سازی خارجی چیست؟
لینک خارجی در وردپرس یا همان بک لینک، شامل لینکهایی میباشند که از سایتهای دیگر به وبسایت شما داده شدهاند. باز هم بیایید موضوع را با یک مثال ساده بررسی نماییم. تصور کنید شما صاحب یک وبسایت به نام وبسایت A هستید، حال اگر آساوردپرس در یکی از مقالاتش به یکی از صفحات شما لینک دهد، شما یک لینک خارجی از آساورپرس گرفتهاید.
انواع لینک سازی خارجی
استراتژی لینک سازی خارجی در انواع لینک سازی خارجی باید با برنامهریزی کاملاً دقیق، بر اساس کلمات کلیدی و به صورت هدفمند باشد. در ادامه به روشهای مختلف لینک سازی خارجی خواهیم پرداخت:
- لینک خارجی تالیفی
از بهترین نوع لینک خارجی زمانی است که یک وبسایت به صورت خودکار و بدون تلاش خاصی از جانب شما، به یکی از صفحات وبسایتتان لینک میدهد. این نوع از لینکها امکان دارد حالتهای مختلفی داشته باشد همچون:
- لینک نمودن شما به عنوان منبع اطلاعاتیای که در محتوا استفاده نموده شده است.
- نام بردن از شرکت شما یا یکی از افرادی که در آن کار فعالیت دارد.
- مصاحبه با افرادی که جز همکاران شما در شرکت هستند.
دقت نمایید برای گرفتن این نوع لینکها، چند نکته را حتماً مد نظر قرار دهید.
- محتواهای همیشه سبز و مرتبط تولید نمایید.
- تقویت بازاریابی محتوایی
- محتواهایی تولید نمایید که جذاب باشنم و دیگر وبسایتها به آن علاقه نشان دهند.
از دیگر روشهای لینک سازی خارجی انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهای مختلف میباشد. توجه کنید که رپورتاژ برای سئو وبسایت نیز مفید است. ممکن است این سوال برای شما پیش بیایید که چگونه میتوانیم آگهی خود را در سایتهای دیگر منتشر کنیم؟ سایتهایی هستند که میتوانید از طریق آنها اقدام به انتشار آگهی خود در دیگر سایتها کنید.
- نوشتن پست مهمان
برای نوشتن پست مهمان، میتوانید برای یک سایت مناسب در ابتدا یک محتوای متنی و با کیفیت بنویسید، سپس در آن به یک یا چند صفحهی سایت خود لینک بدهید. شما با این کار ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت خود هدایت خواهید کرد.
- برگزاری وبینار
یکی از راههای مناسبی که میتوانید دیگران را تشویق نمایید که به وبسایت شما لینک دهند، برگزاری یک وبینار میباشد که در آن محتوای ارزشمند ارائه دهید.
اهمیت لینکسازی خارجی در سئو off page
لینکسازی خارجی، عضو حیاتی سئو off page میباشد. موتورهای جستجو از لینکسازی خارجی به عنوان معیاری برای سنجش اعتبار محتوایی که به آن لینک داده شده استفاده مینمایند. این بدین معنا است که وقتی سایتهای دیگر، محتوای شما را به کاربران معرفی مینمایند یا اینکه نام شما را به عنوان منبع محتوا ذکر میکنند، موتورهای جستجو نیز امتیاز ویژهای را برای محتوای شما قائل میشوند. همچنین موتورهای جستجو لینکهای خارجی را اعتبارسنجی مینمایند، بدین معنا که آن دسته از سایتهایی که از سایتهای معتبرتری لینک دارند، رتبههای بهتری هم در نتایج موتور جستجو میگیرند.
ویژگیهای لینکسازی خارجی باکیفیت
برای ساختن لینکهای خارجی باکیفیت میبایست یکسری ویژگیهایی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
- از وبسایتهای معتبر و با نفوذ لینک خارجی بگیرید
برای گرفتن لینک خارجی، هر چقدر وبسایتی که شناختهتر باشد و اعتبار دامنه بیشتری داشته باشد، لینک گرفتن از آن ارزش بیشتری خواهد داشت و برای گوگل هم ارزش خواهد داشت.
- لینک انکرتکست باید حاوی کلمه کلیدی مناسبی باشد
انکرتکستها کلماتی در متنها هستند که به رنگهای متفاوتی نمایش داده میشوند و زمانی که روی آنها کلیک مینمایید، وارد صفحه دیگری میشود. دقت کنید اگر سایتی را که میخواهید توسط آن لینکسازی خارجی برای سایتتان انجام دهید، لینک را حتماً روی کلمهی کلیدیای که برای شما مهم میباشد، قرار دهید. البته دقت نمایید بیش از حد نیز از انکرتکستهای یکسان استفاده ننمایید زیرا گوگل الگوریتم پنگوئن خود را برای چنین مواقعی راهاندازی نموده است تا از روشهای سئوی کلاه سیاه و تکثیر رباتگونهی لینکها جلوگیری نماید.
- لینکسازی از سایتهای مشابه در حوزه فعالیتتان
اگر وبسایتی که حوزهی فعالیت و تخصصش با شما یکی باشد و از ارزش و اعتبار دامنه بالایی هم برخوردار باشد، شما را معرفی نماید و کاربرانش را به سمت شما هدایت نماید، از نظر گوگل بسیار معتبرتر از زمانی خواهد بود که یک وبسایت غیر مرتبط این کار را انجام داده باشد.
- ساخت لینک خارجی Do Follow
دقت کنید برای اینکه لینکها توسط کراولرهای موتور جستجو بررسی شوند، میبایست do follow باشند و یا no follow نباشند. سعی کنید از وبسایتها حتماً درخواست لینک فالو داشته باشید.
- لینکسازی خارجی باکیفیت از یک منبع نمیباشد
به زبان ساده باید به شما بگوییم داشتن ۱۰۰ لینک خارجی از ۱۰۰ وبسایت مختلف، بهتر از داشتن ۱۰۰۰ لینک خارجی از یک وبسایت میباشد.
سخن پایانی
همانطور که گفتیم لینکهای خارجی از فاکتورهای مهم سئو خارجی میباشند و نقش مهمی در استراتژی سئو و حتی محتوای شما دارند. دقت کنید که حتماً لینکسازی داخلی را نیز انجام دهید و به آن هم اهمیت دهید. پس حتماً از اهمیت لینکسازی در وبسایتهایتان غافل نشود.
Leave A Comment